:-)
elen

Copy Fontana, paste… στην κουζίνα

 

Lucio Fontana, "Concept Spatiale", 1959, 100 x 125 cmΤο 1958 ο Aργεντινός ζωγράφος και γλύπτης Lucio Fontana (1899-1968) άρχισε να κάνει πάνω στους πίνακές του σκισήματα, τρύπες και κοψίματα δημιουργώντας σχέδια-σημάδια που ονόμασε «τέχνη για τη διαστημική εποχή» . Τα κομμένα ή τρύπια έργα αλλά και γλυπτά, συνδυασμένα με άλλα στοιχεία (που τα είχε ονομάσει quanta), τα πρωτοεξέθεσε το 1959 με τον τίτλο «Concetto spatiale», καθότι βρισκόταν στο Μιλάνο. Αυτή η ανατρεπτική δουλειά του, με την οποία αργότερα συμμετείχε στην Bienal de Sao Paulo αλλά και σε πολλές εκθέσεις στην Ευρώπη, έμελλε να εμπνεύσει στο μέλλον πολλούς δημιουργούς από διαφορετικούς χώρους έκφρασης. Θα θυμάστε, ίσως, το κομμένο μωβ μετάξι στη διαφήμιση των τσιγάρων Silk Cut …

Πρόσφατα λοιπόν η έμπνευση χτύπησε τον Κορεάτη Jungmee Lee, ο οποίος, θέλοντας στη βάση των μαχαιριών να προσδώσει στιγμιαία κίνηση προς μια άλλη κατεύθυνση μέσα στο χώρο της κουζίνας, έκανε το δικό του … δημιουργικό κοπιάρισμα του Lucio Fontana. Το έργο του (φωτό με τα αβγά) λέγεται «copy the spirit» (πάλι καλά) και συμμετέχει μ΄αυτό στο διαγωνισμό «the intelligent hand» σε συνεργασία με την ιταλική έκθεση macef.

Δεν ξέρω πως το βρίσκετε κι αν η ιδέα σας αρέσει…  Ο διάλογος ανάμεσα στα έργα και στις εποχές έχει πάντα ενδιαφέρον, για μένα που τρέφω μια ιδιαίτερη αγάπη στην τέχνη. Και θα το συζητούσα με τον Jungmee Lee αν έλειπε  καταρχήν η ροκοκό-μπαρόκ κορνίζα… Ή αν τουλάχιστον ο τίτλος ήταν περισσότερο υποκειμενικός (εξέφραζε δηλαδή αποκλειστικά τον designer), μια και όλο μαζί το εγχείρημα δεν εκφράζει διόλου το επαναστατικό «spirit» του Fontana (που όντας ήδη εμπνευστής του Spatialism ή Spazialismo συμμετείχε -ως γνωστόν- στο μετέπειτα κίνημα της arte povera). Αναρωτιέμαι έτσι το εξής απλούστατο, που μάλλον διέφυγε του σχεδιαστή, με αποτέλεσμα το copy-έργο του να αντιπολιτεύεται (αλά Πασόκ) το ίδιο του το concept: Πως να το σκάσεις σε οποιαδήποτε διάσταση όταν είσαι τόσο καλά κλεισμένος σε τόσο βαρύ πλαίσιο;

Print Friendly, PDF & Email
Το 1958 ο Aργεντινός ζωγράφος και γλύπτης Lucio Fontana (1899-1968) άρχισε να κάνει πάνω στους πίνακές του σκισήματα, τρύπες και κοψίματα δημιουργώντας σχέδια-σημάδια που ονόμασε "τέχνη για τη διαστημική εποχή" . Τα κομμένα ή τρύπια έργα αλλά και γλυπτά, συνδυασμένα με άλλα στοιχεία (που τα είχε ονομάσει quanta), τα πρωτοεξέθεσε το 1959 με τον τίτλο "Concetto spatiale", καθότι βρισκόταν στο Μιλάνο. Αυτή η ανατρεπτική δουλειά του, με την οποία αργότερα συμμετείχε στην Bienal de Sao Paulo αλλά και σε πολλές εκθέσεις στην Ευρώπη, έμελλε να εμπνεύσει στο μέλλον πολλούς δημιουργούς από διαφορετικούς χώρους έκφρασης. Θα θυμάστε, ίσως, το κομμένο μωβ μετάξι…

Επισκόπηση Κριτικής

Κριτική χρηστών: Βαθμολόγησε πρώτος/η!
0

by pandespani

3 Σχόλια

  1. Αγαπητη pandespani,βρισκω το σχολιο περι πασοκ γοηευτικα σαρδονιο και διασκεδαζω με την ιδεα οτι ολο το ποστ χτιστηκε γυρω απο αυτο(πολυ θα μου αρεσε αυτη η μακιαβελιστικη πιθανοτητα).Οσο για το αλλο, μηπως η κορνιζα ειναι γλυπτικη σε παντεσπανι και τα μαχαιρια ζαχαρωτα? Δεν το πιστευω,αλλα αν?Ετσι θαχε καποιο ενδιαφερον.Και το φιλοτεχνο κοινο θα δοκιμαζε εν ειδει αμεσης διαδραστικης τεχνης.Ε?Τι λες?

  2. never.trust.a.skinny.chef

    Κατά την γνώμη μου, είναι από τις πιο όμορφες βάσεις μαχαιριών.
    Δεν είναι design-άτο με την έννοια της ki****aid και διάφορων άλλων εταιριών με προιόντα κουζίνας αλλά, δεν σε αφήνει ασυγκίνητο…
    Προσωπικά το κατατάσσω στα αντικείμενα που, γνωρίζοντας την δημιουργική ή κατασκευαστική τους ιστορία, σε γοητεύουν.

Σχολιαστε

Το email σας δεν θα φαίνεται. Τα απαιτούμενα πεδία είναι μαρκαρισμένα *

*