:-)
elen

σαρμάδες με κέτσαπ

 

Dimitrios Antonitsis, Sarmale with ketchup, 2012… και ‘Panache de Papanași’, επίσης όνομα συνταγής που μοιάζει με εκείνη για ντόνατς, είναι οι τίτλοι των δύο εκθέσεων του Δημήτρη Αντωνίτση στην γκαλερί Sabot και στο μουσείο του Cluj αντίστοιχα, της Ρουμανίας.
Η ιδέα βασίστηκε στο να εμφυσήσει σύγχρονη πνοή στο τρανσυλβανικό φολκλόρ χρησιμοποιώντας σαν έμπνευση διάφορα χρηστικά αντικείμενα, ήδη χρησιμοποιημένα αλλά ταυτόχρονα άχρηστα, που συνέλεξε ο ίδιος από πάγκους υπαίθριων αγορών στο Βουκουρέστι, όπως κεραμικά δοχεία και γλάστρες, μάλλινα υφαντά χαλιά και καλύμματα κρεβατιού, χοντροκομμένα ξυλόγλυπτα διακοσμητικά αντικείμενα κ.ά. Μ’ αυτά τα απροσποίητα πλην περιττά πλέον χειροτεχνήματα ως στοιχεία ξαναδημιούργησε τα συστατικά ενός πολύ ενδιαφέροντος αισθητικά σύγχρονου πιάτου, με τους μαγειρικής επινόησης τίτλους να δίνουν έμφαση στην αντίδραση μιας κοινωνικής μορφοποίησης.

Panache de PapanasiPanache de Papanasi, Infinity ColumnDimitrios Antonitsis, Sarmale with ketchup, 2012, SarmaleSarmale with ketchupΟ Αντωνίτσης συνέθεσε ανάμεσα στις παλιές μάλλινες πολύχρωμες χειροποίητες πλην άκρως μπανάλ κουρελούδες καινούργιες, απαστράπτουσες, με ύφανση ασημένια να δείχνουν το εστεμμένο γουρούνι από τη σειρά P.I.G.S., κατά τον κοινωνικό-οικονομικό όρο από τα αρχικά των υπό κατάρρευση οικονομιών των χωρών Πορτογαλία (Potugal), Ιταλία (Italy), Ελλάδα (Greece), Ισπανία (Spain) – μέρος της δουλειάς που είχαμε δει στην έκθεσή του «Keep Calm And Carry On», και έβαλε πάνω στα λουλουδένια σκεπάσματα κρεβατιού που αναπαριστούν το βοσκό με την κοπέλα του, μεγάλα κομμάτια αλουμινίου στο σχήμα χοντροκομμένων κομματιών ξύλων δένδρων. Eνσωμάτωσε επίσης ευρηματικά κάποια υπάρχοντα έργα του μουσείου όπως τον πίνακα με την μάχη του Μεγάλου Στεφάνου (Stephen the Great and his bailiff Purice) του Theodor Arman βάζοντας μπροστά του δύο αλουμινένιους καλόγηρους και έκανε τα κεραμικά δοχεία ψηλόλιγνες κολόνες χυτές σε αλουμίνιο, προκαλώντας απευθείας αναφορά στα γλυπτά Endless Columns του μεγάλου Ρουμάνου δημιουργού Constantin Brancusi. To εξώφυλλο του lifestyle περιοδικού Luxury αναδιαμορφώθηκε δείχνοντας στη θέση του σούπερ μόντελ, την κυρία Lucretia, μεγάλη σχεδιάστρια κουρελούδων, ένα τεράστιο μπολ από ροκοκό κοχύλια συνδυάστηκε στην κατασκευή με τα φρου-φρου σπάνιελ σκυλάκια, o Λαβύρινθος Μπάνι, αποτυπώνει το σύνθετο παιδικό παιχνίδι με μεταξοτυπία σε ένα υφασμένο χαλί δείχνοντας την περίπλοκη και ενοχλητική σχέση μας με υπέρ-επιτεύγματα, την εξουσία και την ανταμοιβή, το γνωστό Βonus, που δεν είναι παρά ένα ακόμη πιο υπερμέγεθες σκυλίσιο κόκαλο

Τα γλυπτά έργα παρωδούν το lifestyle, τη διασκέδαση και την πολυτελή κατανάλωση καθώς άλλοτε με την μίνιμαλ αισθητική τους κι άλλοτε με την φλύαρη γλώσσα του φολκλόρ γίνονται σαφής σαρκασμός της πραγματικότητας.

Η έκθεση που δείχνει να αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης δουλειάς του πάνω στην trash κρίση στην οποία βρισκόμαστε, χρησιμοποιεί ακόμη μια φορά ιδιαίτερα ευρηματικά τα ‘σκουπίδια’ από την παραδοσιακή χειροτεχνία. Η Ρουμανία άλλωστε δεν είναι παρά η βαλκανική χώρα της διπλανής πόρτας και αν λάβουμε υπόψη τις περικοπές μισθών και συντάξεων, την καθημερινή πτώση του επιπέδου ζωής μας και την γενική κατρακύλα σχεδόν κάθε ελληνικού τομέα, τόσο η αναλογία των διαστάσεων σε κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα όσο και ο σχολιασμός δεν απέχουν ούτε από το γηγενές φολκλόρ ούτε από το προδιαγεγραμμένο μέλλον το δικό μας αλλά και της μεσογειακής οικονομίας.

Ο μαυρόασπρος κατάλογος των εκθέσεων περιέχει φυσικά και τις δυο συνταγές, τις οποίες προτίθεμαι να δοκιμάσω σε πρώτη ευκαιρία και να σας τις μεταφέρω.

Print Friendly, PDF & Email
... και ‘Panache de Papanași’, επίσης όνομα συνταγής που μοιάζει με εκείνη για ντόνατς, είναι οι τίτλοι των δύο εκθέσεων του Δημήτρη Αντωνίτση στην γκαλερί Sabot και στο μουσείο του Cluj αντίστοιχα, της Ρουμανίας. Η ιδέα βασίστηκε στο να εμφυσήσει σύγχρονη πνοή στο τρανσυλβανικό φολκλόρ χρησιμοποιώντας σαν έμπνευση διάφορα χρηστικά αντικείμενα, ήδη χρησιμοποιημένα αλλά ταυτόχρονα άχρηστα, που συνέλεξε ο ίδιος από πάγκους υπαίθριων αγορών στο Βουκουρέστι, όπως κεραμικά δοχεία και γλάστρες, μάλλινα υφαντά χαλιά και καλύμματα κρεβατιού, χοντροκομμένα ξυλόγλυπτα διακοσμητικά αντικείμενα κ.ά. Μ’ αυτά τα απροσποίητα πλην περιττά πλέον χειροτεχνήματα ως στοιχεία ξαναδημιούργησε τα συστατικά ενός πολύ ενδιαφέροντος αισθητικά σύγχρονου…

Επισκόπηση Κριτικής

Κριτική χρηστών: Βαθμολόγησε πρώτος/η!
0

by pandespani

Σχολιαστε

Το email σας δεν θα φαίνεται. Τα απαιτούμενα πεδία είναι μαρκαρισμένα *

*